Boşanma Davası

Evli çiftlerin hiç ummadığı bir durum olan boşanma davaları, artık çekilmez olan evlilikler veya eşlerin birbirlerine zarar vermeye başlamasıyla gündeme gelen bir konudur. Boşanma davaları eşlerin birbirlerinden isteyerek  ayrılmaları anlaşmalı boşanma, aralarında anlaşma sağlayamayan eşlerin boşanma davası ise çekişmeli boşanma olarak iki farklı şekilde nitelendirilebilir. Anlaşmalı boşanmalar genelde tek celsede sonuçlanırken, çekişmeli boşanmalar farklı süreçler içerdiği için sonuç çok daha uzun olmaktadır. Bu davaların takibi için de avukat tutma zorunluluğu yoktur.

Anlaşmalı Boşanma

Eşlerin anlaşmalı boşanabilmesi için öncelikle bir takım şartları sağlaması gerekmektedir.

1. Çiftlerin en az bir yıldır evli olması,
  2. Eşlerin boşanma kararında mutabık olması,
  3. Varsa çocukların velayetine karar vermiş olmaları,
  4. Mal paylaşımı, nafaka ve tazminat konularında anlaşmış olmaları,
  5. Eşlerin bu kararlarını mahkeme önünde sözlü olarak dile getirmeleri gerekmektedir.

Anlaşmalı boşanma davaları genelde bir celsede sonuçlanırken sonuçlanma süresi mahkemenin iş yoğunluğuna ve durumun acili yetine göre değişkenlik göstermektedir.

Boşanma Avukatı

Boşanma avukatı şeklinde sorgulama çok yapıldığından dolayı halk arasında böyle bir yanılgı oluşmuştur. Aslında boşanma avukatı diye bir şey söz konusu değildir. Çünkü bütün avukatlar boşanma davalarına bakabilirler. Buradaki ayrım avukatın davanız ile ne kadar ilgilendiği ile alakalıdır.

Boşanma Davası Nerede Açılır?

Ankara’da boşanma davası açabilmeniz için Sıhhiye’de bulunan Adalet Sarayına gitmeniz gerekmektedir.  Tevzi bürosuna giderek boşanma dilekçenizi verdikten sonra gerekli harç ve gider avanslarınızı yatırmanız ve aldığınız dekontları tekrar tevzi bürosuna bırakmanız gerek. Sonrasında davanın açılacağı mahkemeyi ve dosya numaranızı alabilirsiniz. Tevzi büroları sıramatik ile faaliyet göstermekte ve Ankara boşanma avukatları öncelikli sıra alma hakkına sahiptirler.

Ankara boşanma avukatı

anlaşmalı boşanma avukatı