Çekişmeli Boşanma Davası

Çekişmeli Boşanma Davası Nedir?

Usul ve şekil yönünden farklılık gösteren boşanma davaları arasında eşleri bir çok konuda yıpratan ve dava süresi diğer davalara göre nispeten daha uzun olan çekişmeli boşanma davası, eşlerin boşanma veya boşanma sonrasındaki hukuki sonuçlar üzerinde anlaşamaması durumunda açılması gereken davadır.

Çekişmeli Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Birbirinden boşanmak isteyen eşlerin, bulundukları yerdeki Aile Mahkemesine eğer bulundukları yerde aile mahkemesi yoksa, Asliye Hukuk Mahkemelerine başvurmaları gerekmektedir. Çekişmeli boşanma davası nasıl açılır diye araştırma yapan bireylerin Ankara boşanma avukatı ve çekişmeli boşanma avukatı bulmaları, dava sürecini hem kısaltacak hem de işlemleri hızlandıracaktır. Boşanma avukatı tutmak istemeyenler için, hukuki açıdan eksiksiz hazırlanmış bir boşanma dilekçesi yazarak yetkili mahkemeye başvurmaları yeterlidir.

Boşanma davası açmadan önce dikkat edilmesi gereken en önemli husus davanın hukuki zemini olmalıdır.  Boşanma davası sonucunda bir hak kaybı yaşamamak için, örneğin mal paylaşımı, çocuk velayeti, tazminat, nafaka vb. konular için bir boşanma avukatına vekalet vermek önemli bir durumdur.

Çekişmeli Boşanma davası Ne Kadar Sürer?

Eşlerin boşanma şartlarında anlaşamadığı çekişmeli boşanma davaları, iddia edilen boşanma sebeplerinin araştırılması, delillerin toplanması, bilirkişilerin raporlarının gelmesi ve tanıkların dinlenmesi gibi bir çok sebepten dolayı anlaşmalı boşanma davalarına kıyasla daha uzun sürmektedir. Boşanma avukatlarının takip ettiği bir çekişmeli boşanma davası ortalama 4-5 celsede sonuçlanabilir. Süre olarak ise 10-14 ay gibi zaman dilimidir. Fakat takip edilmeyen, gerekli hukuki işlemlerin yapılmadığı çekişmeli boşanma davaları 3-4 yıla kadar uzamaktadır.

Çekişmeli Boşanma Davası Sebepleri Nelerdir?

Çekişmeli boşanma davalarının en önemli bölümü boşanma sebepleridir. Boşanma davası açılırken iddia edilecek boşanma sebepleri doru bir şekilde seçilmelidir. Örneğin aldatılan bir eşin boşanma davası açarken, aldatıldığını öğrenmesinin üzerinden 6 ay geçmeden davayı açmak zorundadır. Aksi taktirde aldatma nedeniyle boşanma davası açma hakkı düşer. Başka bir örnek vermek gerekirse eşinin ilgisizliği sebebiyle boşanmak isteyen birey, ilgili kanunun 166. Maddesi olan “evlilik birliğinin

Boşanma davası açan eşlerin sebeplerini doğru seçmemesi ve iddia ettiği sebepleri kanıtlayamaması durumunda boşanma davası reddedilir.

Ankara Boşanma Avukatı Emre Şengül